Avond in villa de conde

23 juni 2016 - Vila do Conde, Portugal

Wat een heksenketel hier. Iedereen komt vandaag eten meestal op de kosten van de opoe. Het restaurant waar ik de sardienen gegeten heb zat op een half uur zo vol als een ei. Ik was de eerste, nooit gezien wat een toeloop op zo een korte tijd.
Alles word gebakken op houtskool. Lekker maar veel te zout. Hier zijn 50 restaurants alles compleet bij de feesten die 3 weken duren met vandaag het orgelpunt beleven , in België is dit niet De mensen verdienen hier maar iets meer dan 500 euro /maand, dus sparen voor de feesten . De politie patrouilleert op de rivier waarlangs de feesten plaatsvinden . Anders als bij ons maar zonder stress, en ik denk het gezegde "pluk de dag " staat op de eerste rij. Ik heb in enkele huizen kunnen binnenkijken, echt basic ker kan niet
Verwarming nooit van gehoord. Isolatie what ever. ..
Heb vandaag maar 20 pelgrims gesproken, meestal Duitsers. De grote uittocht start binnen een maand hoor ik van een Portugese. De capaciteit aan strandaccomodatie is enorm maar staat nu op een laag pitje , de prijs is het dubbele van het binnenland zonder betere kwaliteit.