Dag 19 ; Negreira - Santiago ; 26 km

11 juli 2016

Heb me vandaag verslapen en werd wakker om 8u 45. Alle pelgrims waren al vertrokken. Niet erg het is vandaan de laatste wandeldag van mijn vakantie en Santiago ken ik al vanbuiten. Het wandelen was fijn, 20 graden, regelmatig een praatje maken met andere wandelaars. Het leek een beetje acclimatiseren. Heb toch enkele keren op adrenaline gelopen om het eindpunt te halen de vorige dagen. Soms was het moeilijk mijn schoenen uit te doen door de pijn. Maar een uur later na een douche ging het al veel beter. En s" morgens terug starten met frisse moed.

Santiago is een wereld wandeltuin met voornamelijk Usa Canada Chinezen en al wat erop lijkt, Spanjaarden Duitsers Italianen,. zonder Belgen Heb maar 3 wandelaars ontmoet.
Om 6 u was ik in de auberge. De iets meer dan 600 km zijn gelopen. Nu nog naar de cathedraal en shoppen. Het teruglopen was moeilijk en geen man doet het, maar ben wel blij dat ik het gedaan heb. Morgen terug thuis. Gaat dieje vlieger wel opgaan? Deze avond gegeten in een typisch Gallisch restaurant juist buiten de dure stadskern. Zat vol met 30 personen.
Het was dit jaar weer super geweest,
volgend jaar rij ik met de motor naar Ferrol en ga de camino Englaise bewandelen voor 5 dagen. Een prima combinatie van mijn passies.
Heb in de auberge mijne maat Theo van Veurne in de lobby van de auberge in Santiago tegen gekomen. Morgen gaan we samen naar de luchthaven.

1. Dillen rené:
    12 juli 2016
    Dag Dirk
    Je grote stapreis loopt teneinde.Welkom in Belgenland met zijn wisselvallig weer.
    Al een nieuwe stapreis voor volgend jaar,niet meer te stoppen he.
    Tot ziens
    René