Pedrouzo -Santana de Composteren 23 km

26 juli 2015 - Santiago de Compostela, Spanje

We begonnen de dag na 50 m met een
koffie in het eethuis waar we gisteren om 11 u geëindigd waren (we mochten een uur langer blijven, laatste avondmaal he ).
Op gang gekomen begon het al vlug te regenen. Het gebergte was pittig. De eerste keer dat ik moeite had om te volgen. Om 10u45 waren we er. Met een gemiddelde van bijna 6 km/u, best fors. Op het plein foto's gemaakt en aangeschoven voor de mis. Het is zondag en buiten de peregrinos waren er toeristen en. ..Indrukwekkende viering met 5 van onze groep hebben we ze bijgewoond. En nadien eten, het is de traditie om zeevruchten te eten wie het mag en wijn. Toen werd het stil, emotioneel moment. Afscheid nemen van over 9 dagen nog onbekenden. We hebben mekaars koekjes gegeten., mekaar moed ingesproken (bergen van 1350 m),mekaars eten geproefd, in groep geslapen en zoveel meer. Het blog en email zal het contact in de toekomst zijn. Iedereen had moeite.
En toen werd het stil. Hotel opzoeken, gedaan met ons pover leven a 6 euro. Deze avond is er een spektakel in klederdracht aan de kathedraal, even gaan kijken en morgen de motor ophalen in Ponferrado.